چارخونه سوهان روح!

درود

دوست نداشتم در این مورد بنویسم ولی امشب به حدی برنامه افتضاح بود که نتونستم.
من نمی خوام از نظر بازی و کارگردانی و مسائل فنی چیزی بنویسم، چیزی که منو اذیت می کنه نوع روابط در چارخونه هست؛ جایی که به جز تلقین دروغگویی، فحش و ناسزا، داد و فریاد، بدبینی بسیار زیاد به نزدیکترین افراد، ظاهرپرستی و … هیچ نکته‌ای در فیلم دیده نمی شود.

مادرشکوه که جز فریاد زدن دیالوگ دیگه ای نداره؛ جالب بود، تهمت هایی که به دو دخترش می زند، به پسرش و به منصور! از آنطرف وقتی وارد خانه نظیرشنبه شد برای دادن مهلت اسباب کشی درحال گریه بود!!
بله، این هم از برنامه های پر تماشاچی رسانه ملی (!)
ازدواج ها همه به خاطر پول
دوست داشتن به خاطر پول
نیرنگ زدن به همدیگر به خاطر پول

از طرفی ساختن یک غول بی شاخ و دم از زن؛ گاهی آرام ولی معمولا خشن، صدایی بلند در حد فریاد، استفاده از لحن بسیار آزار دهنده برای صحبت با خانواده، ناله و نفرین، به رخ کشیدن اموال و ثروت و و و و

زمانی (در دوره دولت قبل) دلمان خوش بود به برنامه های مدیری و فیلم های سینما الان آن را هم از ما گرفتند. سینما جز چند فیلم بی حس و بی روح و بدون پشتیبان معنایی چیزی برای ابراز ندارد. فیلمی هم که ساخته می شود به جرم خوانندگی محسن چاوشی اکران نمی شود!

چطور بنویسم «شادآزاد» باشید!؟
شادآزاد باشید

46 دیدگاه »

  1. سیروس said

    to expostulate why ady is day ,night night,and time is time ,were nothing but to waste night,ady,and time

  2. سیروس said

    ady=day

  3. مهران said

    حرف دل همه رو زدی
    باز دمه خراسانی ها گرم
    شبکه ی خراسان ساعت 19:40 پاورچین پخش میکنه
    کسانی که ماهواره اینتل ست رو دارن میتونند ببینند/

  4. هامون said

    ما بايد همه چيزمون به هم بياد چون اونقدر دربدريم كه جوانك بي سوادي مثل اين بابا سروش صحت ظنز 90 قسمتي ميسازند و به طنز تئهين ميكنند واي ما كه صحت سريال سازمون شده و لولايي وامير اجلالي بقيه كه حيف حتي اسمشون را بعنوان بازيگر ببرم طنازمون واي ما……. حقمونه

  5. alon1985 said

    اين مجموعه از اولش همين مشكل رو داشته

  6. Arya said

    همه شب حيرانش بودم حيران شهر بيدار…كه پيسوز چشمانش مي سوخت و هيچش انديشه خواب به سر نبود…
    وقتي كه يك سريال تو بگو صفحه سياه با يك نقطه‌ي سفيد يا صفحه‌اي سفيد با يك نقطه‌ي سياه، فقط همين يك سريال طنز تك قطب سيماي جمهوري ماست… جماعت ما نگاه مي‌كنند. آه كاش مي توانستم آن باشم كه دلخواه من است…كاش مي توانستم خون خود را گلبول گلبول بگريم تا باورم كنند…

  7. آره این زن چاقه خیلی رژه میره رو مخ آدم. محرم کی شرو میشه اینو جم کنن ببرن؟

  8. آناهیتا جان
    باور کن یک همچین چیزی می خواستم توی وبلاگم بنویسم ولی چون IT نویس بودم بیخیالش شدم. گفتم اعصاب خودم را خورد نکنم. یادم است یکبار بچه بودم به یکی با عرض پوزش البته گفتم انتر. همسایه ما آن زمان من را دعوا کرد که میدانی اگر مادرت این حرف را بشنوه چی کارت می کنه؟ حالا که بعد از سالها می بینم در رسانه ملی منصور بدون هیچ خجالتی به رئیسش همچنین حرفی می زنه خجالت می کشم. نمی دانم ما که آن بودیم این شدیم بچه های دهه 80 چه می شوند.

    شیطونه می گه همین الان برم بی خیال کپی رایت مطلبت را کپی پیست کنم تو وبلاگما 🙂

    آناهیتا: درود؛ ممنونم برای ثبت نظر؛ این نوشته بدون هیچ کپی رایتی تقدیم به شما :دی

  9. maryamss said

    مرسی خیلی خوب گفتی.به نظر من افرادی که این فیلمو ساختن چیزی از خانواده و زندگی مشترک نمی دونن…خلاصه خرکی فیلم ساختن مصداقش همین چارخونه است

  10. سینا said

    شاید باورتون نشه ولی من پنج قسمت اول چهار خونه رو هم به اصرار مامانم دیدم. توی همون قسمت اول که حمید لولایی و همین زن عفریته (یک دیالوگ های مسخره رو به کار بردن کلا بیخیال چهار خونه شدم). صدای زنه بد جور میره تو مخم نمیدونم چرا!

  11. yek mard said

    خب، ديگه ننويس شادآزاد باشيد

    آناهیتا: چشم

  12. واقعا چه باید کرد؟! اینو نبینیم چیو ببینیم.؟!

  13. فضول said

    خوشت نمیاد نیاد، من خیلی از دوستام نگاه می کنیم خیلی هم دوست داریم. جواد رضویان محشره، شاسخین هم که حرف نداره. 1و 2 و 3 – 1 و 2و3

  14. ایلیا said

    سلام
    راستش به همین افتضاحی که گفتی تمام برنامه های تلویزیون هست اما یه برنامه رادیویی صبح جمعه ها پخش میشه بعضی قسمتاش معرکه هست مخصوصا اون قسمتهایی که با زبون طنز حرفهای دل مردم رو می زنه .

  15. بدتر از همه اينه كه اين اتفاقات در محيط خانواده ميوفته، افراد خانواده براي پول و منافع شخصي بهم دروغ ميگن و خيانت ميكنن.توي همه برنامه ها همين طوره نه فقط در اين مجموعه.
    يادمه توي يكي از قسمت هاش پدره براي پول دوست داشت دخترشو به يه خانواده ديگه بفروشه..
    اينجوريه تلاش هاي رسانه ملي ما در جهت حفظ بنيان خانواده كه انقدر هوارش ميكنن.

  16. اشتباه نکنی شنبه تو اون خونه نقش سرایدار ور نداره ، بلاکه نقش #$%&&( مادر شکوه رو داره !!

  17. Hesham said

    با تمام وجودم با شما موافقم .

  18. mychamber said

    به نظر من زندگی و رفاقت‌های اکثر مردم عین چیزاییه که این سریال در پیتی نشون میده…

  19. jameie said

    من که چند وقته به خاطر مشغله فراوان فرصت دیدن برنامه های تلوزیونی رو ندارم (در واقع اصلا این سریال رو ندیدم!)
    ولی گویا نه تنها چیزی رو از دست ندادم روحم رو هم از سوهان کشی نجات دادم!! 🙂

    خوشحالم که بازم آپدیت میشی :))

  20. سلام… من نمی دانم چه امیدی ست که به رسانه دارید برای بهتر شدن… خود پرسنل صدا و سیما به سازمان می گن » گود عرب ها «… ببینم… مامان شکوه پاپیولر تر است یا هومر سیمپسن؟ مگر نه اینکه جفتشون محصول جاکشی رسانه اند؟

  21. وقتی سناریوی یک برنامه لحظه ای نوشته می شه و یا فقط فکر می شه چه انتظاری از سریال می ره؟

  22. Sanat said

    رخصت بدید با یک اعتصاب صبح تا شب از شبکه سه فقط فوتبال پخش میکنیم! نه فوتبال الکی (استقلال – پرسپولیس ها) فقط فقط صنعت نفت آبادان در مقابل برزیل! همین و بس.

  23. *anahita said

    وقتی مهران مدیری پاشو گذاشته رو پاش (تا جایی که من می دونم)ملت چی ببینن؟ کبری 11؟ آناهیتها جان (منم آناهیتا هستم) آزادشاد شادآزاد باش. حرص نخور.

  24. soboone said

    مملکت نیست که سال 12 ماه داره که 13 ماهش رو یا ولادت که توش مرثیه میخونن! یا عذای که توش مرثیه میخونن یا 1 روز روز خانواده هست که توش آخوند میارن صحبت کنه یا روز … که بازم توش یکی از این سه حالت هست کلاً زنده باد رضاخان!(چه ربطی داشت) چون یه موقع با مردم میرفت تو مراسم عذاداری اما وقتی شاه شد دیگه نرفت و گفت آقا بیخیال این کار بشید که نشد گفت سربازی رو باید زمان خاصی رفت که شد و … حالا این رو نمیدونم درسته یا نه که گفتش هر موقع عذاداری و.. هست برنامه هایی رو اجرا میکرد که مردم به اون عذا یا.. فکر نکنن و ناراحت بشن(گه روز ناراحت کننده ای بود)!

  25. soboone said

    نمیدونم چرا میام تو وبلاگ تو حرفام سیاسی میشه!
    اه اه اه (ظاهراً من هم این برنامه رو نگاه کردم!) 🙂

  26. Negah said

    جالبه ! داشتم دنبال فیلتر شکن میگشتم سر از اینجا در آوردم و یه دفعه دیدم انگار لوگوت آشناست یه کم فوضولی کردم دیدم ببببببببببببببله همسایه فتوبلاگ هستید
    سایت جالبی داری
    موفق باشی

    آناهبتا: درود؛ خیلی خوشحال شدم اینجا هم دیدمتون؛ بازم اینطرف ها تشریف بیارید 🙂

  27. باران said

    واقعا!!!! یکی از ضعیف ترین سریال ها یا شاید ضعیف ترین سریال رسانه ملی این چارخونه بود.واقعا باید قدر یک طناز خوب مثل مدیری رو این جا فهمید.

  28. Mr\'James said

    برام شده یک سوال (شش ماهه شایدم بیشتر) چرا و به چه اصراری ساخت این به اصطلاح طنز هنوز ادامه داره ؟

  29. babak said

    چارخونه مزخرف هم تموم شد.
    محرم داره میاد….
    بیست و دو بهمن هم میاد………
    انتخابات هم که داریم….
    به به چه شودددددددد
    حضور حداکثری…..
    دشمن همش به انتخابات ما چشم دوخته…..
    به کوری چشم دشمنان باید بریم رای بدیم تا انقلابشون تو خطر نیفته!


    راستی امروز هم بودجه رو دادند به مجلس
    دکتر می گفت ما پول هر بشقه نفتو از 39.7 دلار حساب کردیم!
    ..
    ..
    این داستان مثل همیشه ادامه دارد…………………

  30. حرف دلمونو زدی یه زمانی از برنامه های تلویزیون برنامه های طنزشو میشد دید که اونم دیگه غیر فابل تحمل شده
    ببینین آش چقدر شوره که مهران غفوریان خودکشی میکنه ، معتاد میشه ، تو شهرک غرب در حال اربده کشی با اسلحه دستگیرش میکنن
    واقعا متاسفم برای جامعه هنر ایران که با وجود این همه هنرمند این کفتار ها خودنمایی می کنن

    http://mer30.wordpress.com رایگانهای اینترنت

  31. delzadeh said

    واقعا غیرازاین انتظارداشتید؟سروش صحت،رسانه ملی،هزینه های میلیونی برای خنداندن مردم و…. سریال بی پایانی است.

  32. كارگردان ها هم با ما نيرنگ مي كنند!

  33. Mory said

    انقدر مزخرفه که دلم میخواد چند پستی که قبلا دربارش زدم رو الان پاک کنم….

  34. Keshvary said

    هميشه همينطور بوده …

  35. 3H.M said

    سلام
    خسته نباشید.
    می خواستم به عنوان یه همسایه ی جدید نظرتون رو درباره ی وبلاگم بگید.
    http://www.hobabnevesht.wordpress.com

  36. madjidafshari said

    البته شاد آزاد دعایی است که اتفاقا» باید بعد از چنین درددل هایی نگاشته شود وگرنه باید می نوشتی غمگین نشوید اما با این سیمای برفکی پس از این درددل که درد دل همه ماست فقط باید دعا کرد شاد آزاد باشید.

  37. adehghani said

    اگه با اين همه مشغله و گرفتاری يک ساعت وقت گير بيارم و بشينم پای تلويزيون بايد همين چيزا رو ببينيم.
    من هر وقت که يه مجموعه تلويزيونی شروع ميشه که اين آقای بامشاد سابق توش باشه ديگه نگران لهجه و طرز صحبت کردن و بی ادبی های بزرگتر ها و بچه ها ميشم.
    ای کاش يه جايی , يه حياطی , بالکنی جايی داشتم ديش می ذاشتم خودمو از شر صدا و سيما انحصاری , مسخره و غير مردمی راحت می کردم.
    خسته شدم.
    خسته.

  38. persian365 said

    سلام ممنون از نظرتون
    به خوبی شما که نمی تونم وبلاگ نویسی کنم ولی امیدوارم خوب باشه
    موفق باشید

  39. سلام آناهیتای عزیز
    منظور از شاد آزاد بودن چیست؟
    با این وضعیت هر دو کلمه معنایشان را از دست داده اند . در این فضا شاد بودن مگر جز سرخوشی -که حالا یاد آن سریال بی ارزش کذایی که هم گوش را می آزارد ، هم چشم ،می اندازدمان-معنا می دهد ؟برای همه ی ما که به غرق کردن خود برای نجات عادت کرده ایم ، آزاد چه معنا می دهد ؟ این دو با هم چه ؟
    نباید اینقدر تلخ باشم . برایم خوب نیست . برایم که شادی را چشمه ای می دانم در درون که می جوشد از عشق ، که آزادی را انبساط خویشتن خویش میدانم تا مرز رهایی از مرزهایی که مرا از آن چه به حقیقت هستم دزدیده .
    نباید اینقدر تلخ باشم . باید مهربان باشم …حتی با رنج …
    شادآزاد باشی به معنای آن چه با همه ی توان ناچیزم باورش دارم .

  40. ماجده said

    سلام…بچه ها چقدر خودتونو اذیت کردین !!! خوب مثه من اصلا نمی دیدید…واقعا من دلم می خواست بدونم که کیا می تونن بشینن و هر شب این مزخرفاتو ببینن…خدایی چه فکری در مورد ما کرده بودند که اینو پخش می کردند؟؟؟؟

  41. محسن said

    سلام
    تقریبا هر چیزی که انحصاری باشه وضعیتش میشه مثل این صدا و سیمای ما.
    هر مزخرفی رو به اسم طنز پخش میکنن و بیننده بیچاره هم که میخواد دو دقیقه پای تلویزون بشینه و استراحت کنه مجبوره که یا قیده استراحت رو بزنه یا اینکه این مزخرفات رو تحمل کنه.
    من خودم یکی دو تا برنامش رو دیدم.به نظر من برنامه ی 90 خیلی خنده دار تره

  42. حسین said

    الحق والانصاف که حرف دل همه رو زدی…….

  43. محمد said

    فقط میتونم بگم اشغال ترین سریال طنز تاریخ پیدایش بشر بود.
    اخه مهران مدیری کجایی که جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟

  44. محمد said

    فقنکستلمنتسمنلئبسیبسی

  45. واقا شورش را در آوردند راستی بچه ها یک سر به اینجا بزنید خیلی باحال است
    http://www.nasleariya.com

  46. شیما said

    خیلی خیلی باهات موافقم!(البته دیر رسیدم!!!!)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

