قیصر امین پور

قیصر امین پور هم رخت از این دنیا بست. علاقه من به شعر و شعرخوانی با سروده های قیصر آغاز شد. روحش شاد.
برای من که خاطرات خوبی با شعرهایش دارم قابل تحمل نیست.

اما…
ناراحتی من از اخبار رسانه هاست. گویا مرگ دکتر قیصر امین پور بهانه ای شده به دست رسانه ملی(!) که از وی با نام شاعر دفاع مقدس یاد کنند و این لقب را به گونه ای به راه خودشان مربوط کنند! در این که سروده های بسیار زیبایی در مورد دفاع هشت ساله ایران در مقابل متجاوز سروده است هیچ شکی نیست اما گویا اینها اشعار دیگر قیصر را نخوانده اند؟ گویا افرادی مانند دکتر امین پور فقط بعد از مرگشان است که عزیز می شوند؟

خبر درگذشت دکتر قیصر امین پور را در سایت تابناک بخوانید.

19 دیدگاه »

  1. Mehran said

    خدایش بیامرزاد.

  2. amin said

    دلم بدجور گرفت . خیلی زود بود . خیلی زود …
    این شعر مولوی به ذهنم رسید : هر که شود حلقه ی در / زود برد حقه ی زر
    روحش شاد …

  3. iranfreedom said

    اين خاصيت ما انسانهاست كه اينگونه افراد بعد از مرگشان براي ما خيلي عزيز ميشن و تا زماني كه هستن كسي زياد ازشون سراغ نميگيره .
    فقط ميتونم بگم خدا بيامرزتش
    رفت ولي خاطرش از ذهن ها پاك نخواهد شد .
    دلت با پرستوها چنان خوگرفت كه از آبي آسمان بو گرفت

  4. modir said

    امروز صبح از راديو شنيدم . خيلي دلم گرفت . ياد كتاب هاي فارسي مدرسه افتادم . منم يه پستم رو به اين موضوع اختصاص دادم .
    سراپا اگر زرد و پژمره ايم
    ولي دل به پاييز نسپرده ايم
    واقعا هم دل به پاييز نسپرد . روحش شاد .

  5. Bamdad said

    آناهیتا جان اگر از آثارش جایی توی اینترنت یا توی آرشیو خودت داری لطف کن به من بده. ممنون می‌شم.

    آناهیتا: درود؛ سعی می کنم هرچه زودتر اینکار را انجام بدم. شاد آزاد باشی بامداد جان

  6. و این است رسم تاریکی و نور!

  7. kochebagh said

    خدا رحمتش کنه! نباید این همه در مورد جنگ و دفاع مقدس بنویسه!
    از قدیم گفتن اگه می خوای عزیز شی یا دور شو یا بمیر!!!

  8. gajamoo said

    یه روزی نوبت ما میشه، اما معلوم نیست که اون روز از سر دلسوزی، کسی هست به رسم امروز تو وبلاگش بنویسه،Gajamoo رفت!!!!!
    موفق تر باشی

  9. مسعود said

    خدا بیامرزتش

  10. بعد از مرگش انقدر درد و غم بر سرم ریخته که دوست ندارم از این حرفها بزنم و بشنوم. ولی استاد از معدود بزرگانی بود که در زمان حیاتش سه بار سه جشنواره به نامش برگزار شد!!!

    درد حرف نیست
    نام دیگر من است
    من چگونه خویش را صدا کنم؟

  11. محدثه said

    برای من هم عجیب بود همچین لقبی! همونطور که خودتون فرمودید شعرهایی داشتند در رابطه با دفاع مقدس اما به نظر من شاعر دفاع مقدس یکی مثل قزوه است نه امین پور
    به هر حال روحش شاد

  12. البرز said

    تمام گذشته امین پور، خودش ،دوستان و دشمنانش همه قبول دارند که او تا آخر عمر یار غار و طرفدار این حکومت و حکومتیان تاسطح ایتالله خامنه ای بوده . وهیچ کس یک کلمه یا یک بیت شعر در تمام آثار او در نقد از این حکومت پیدا نخواهد کرد. حالا کسانی که اصرار دارند که، نخیر، اینچنین نبوده، منظورشان خدمت به اون مرحوم است یا تحریف اعتقادات او؟

  13. البرز said

    خلاصه خوبیها برای امام خمینی(ره)، از کتاب تنفس صبح:

    لبخند تو خلاصه خوبیهاست لختی بخند خنده گل زیباست

    پیشانیت تنفس یک صبح است صبحی که انتهای شب یلداست

    در چشمت از حضور کبوترها هر لحظه مثل صحن حرم غوغاست
    رنگین کمان عشق اهورایی از پشت شیشه دل تو پیداست

    فریاد تو تلاطم یک طوفان آرامشت تلاوت یک دریاست

    با ما بدون فاصله صحبت کن ای آن که ارتفاع تو دور ازماست

  14. salam avvalin bar hast ke be weblogeton kiam va ta jaee ke vaght shod matalebeton ro khondam … omidvaram ke movaffagh bashid va khooshhal misham ke be man ham sar bezanid …..

  15. بعد از سوم آن استاد، مطلبی نوشتم، مطالعه بفرمایید. شاید برایتان مفید باشد

  16. محمدرضا said

    گلچین روزگار عجب باسلیقه است میچیند ان گلی که دنیا نمونه است
    از وقتی شنیدم خبر عروج ان بزرگ از خودم بدم میاد اون هم شهریم بود باهام فامیل بود ولی من به هیچ وجه از حضورش استفاده نکردم الان میفهمم چه نعمتی بود که زود از دست رفت روحش شاد

  17. هادي said

    قيصر هم مثل خيلي هاي ديگه وقتي رفتن يادمون مي افته كي بوده كي رفته همه مون يه مشت خلق زنده كش مرده پرستيم خدا رحمتش كنه قدرشو ندونستيم بيام يه جور ديگه به بزرگاي كشور نگاه كنيم كه تا زنده ان از اونا ياد كنيم مرسي از لطفتون اگه لطف كنين و شعرهاي اون مرحوم هم بزارين خيلي عالي مي شه

  18. mehr said

    aslan az sher haye gheisare amin pour dar in sait estefade nashode bood.

  19. مهم اينه كه مرحوم قيصر يك استاد بي ريا بود و با مردم همدل بود و در دل مردم جا داشت. حالا چندان فرقي نمي كنه كه تو تلويزيون جا داشته باشه يا نه. و يا در كدوم زمينه و چه زماني ازش ياد مي كنند. تلويزيون فقط يه ابزار هست براي اونايي كه بهش وابسته هستند. به قول سعدي عليه الرحمه: مرد نكو نام نميرد هرگز. من كه مرده پرست نيستم و از همون بچگي با شعرهاي قيصر حال مي كردم. خدا رحمتش كنه. براي شادي روحش اگه خواستي الفاتحه مع الصلوات.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

