یک نفر شاغل کنید، 10 میلیون وام بگیرید؛ دو نفر شاغل…

درود

قبل از شروع ماه رمضان بود که به رسم چندین ساله خانواده، قرار بود پولی به یک سازمان خیریه کمک کنیم. سازمانی که مادرم انتخاب کرده بود سلزمان بهزیستی ایران بود. در نبود پدرم، من برای واریز پول اقدام کردم. اتفاق جالبی که افتاد این بود که کارمندان سازمان بهزیستی هم شماره حساب کمک های مردمی را نمی دانستند!!
از این حاشیه که بگذریم، بعد از واریز پول خواستم رسید را تحویل سازمان دهم (چون گفته بودند برای گرفتن پول از سازمان مرکزی، به این احتیاج داریم!!!) (حالا هرچقدر بخواهم از حاشیه دوری کنم نمی گذارند!)

خلاصه

بعد از واریز وجه یکی از کارمندان که بسیار مؤدب بودند و بین دیگر کارمندان از قدرت سخنوری بالاتری برخوردار بودند شروع به صحبت در مورد امکانات بهزیستی برای تشویق خیرین کرد، و اینکه کمک ها لزوما نباید مالی باشد.
من کمی تحت تاثیر قرار گرفتم چون هم امتیازات خوبی به کارفرماها می دادند و هم اینکه کار خیری انجام می شد. ما خداحافظی کردیم و تازه حس کنجکاوی من گل کرده بود. فردای آن روز دوباره (مثل این بیکارها!) راه افتادم برای خبرنگاری و تا جایی که زمان اجازه داد اطلاعات گرفتم.
البته نمی دانم این امتیازاتی که به خیرین داده می شود در همه جای ایران وجود دارد یا تفاوت هایی دارد. من اطلاعاتی که دارم را می نویسم امید که مورد استفاده قرار گیرد و در این ماه عزیز قدم های خیر بیشتری برداشته شود و خوانندگان نیز به کسانی که می توانند استفاده کنند توضیح دهند.

 

سازمان بهزیستی به بنگاه های زودبازده وام با بهره کم پرداخت می کند.

می توانید کارمندان، کارکنان و کارگران شرکت و موسسه خودتان را از افرادی که بهزیستی به شما معرفی می کند و تحت پوشش بهزیستی هستند انتخاب کنید. این انتخاب 3 مزیت دارد:
نخست اینکه مددجوی معرفی شده تحصیلاتی مرتبط با خواسته شما خواهد داشت.
دوم اینکه شما هزینه بیمه کارمند جدیدتان را پرداخت نخواهید کرد، یعنی به عهده اداره بهزیستی خواهد بود.
سوم اینکه با مشغول به کار کردن هر نفر می توانید تا سقف 10.000.000 تومان (ده میلیون تومان) وام بگیرید.

یکی دیگر از مزایای همکاری با سازمان بهزیستی، استفاده از امتیاز لغو مالیات گمرکی است. البته این مورد نیاز به توضیح بیشتری دارد که بهتر است به صورت حضوری و با کارشناسان اداره گفت گو کنید.

من تا کنون با کسی که با اداره بهزیستی همکاری کرده باشد برخورد نداشته ام اما ظاهر کار هم برای کارفرما هم برای مددجو و هم برای سازمان بهزیستی مفید و با فایده است. امیدوارم در ذات کار هم همینطور باشد.

 

یه جای دیگه: من نمی دونم قبلا چکار می کردم ولی الان قدر همان ADSL ایرونی رو خوب فهمیدم! دز سرزدن به وبلاگ دوستان و مطالعه مطالب جذاب و آموزنده فیدهای ثبت شده در فیدخوانم به شدت پایین آمده! و احتیاج به تزریق یک خط اینترنت پرسرعت دارم! 😀

3 دیدگاه »

  1. مسعود said

    جالبه و عجیب!!

    جالب از لحاظ مزایای خوبی که میده مثلا عدم پرداخت بیمه و دادم وام و ….
    و
    عجیب که چرا سازمانها استفاده نمیکنند!!! باز 2 دلیل میتونه داشته باشه:
    1- یا خالی بندیه و فقط در حد حرفه یا اونقدر کاغذبازی داره که همه بیخیالش میشن
    2-یا واقعا اطلاع ندارند!!! وگرنه چرا امثال منو که تحت بهزیستی نیستم رو استخدام کنند و کلی مشمول هزینه های من بشن

    در هر صورت ممنون خانم خبرنگار 🙂

    شنبه برم مطرح کنم ببینم میتونم زمینه اخراج خودم و استخدام یکی از عزیزان تحت تکفل بهزیستی رو فراهم کنم :-))

    ایشالا همون خط پرسرعت ایرانی هم واست وصل شه
    آدم قدر چیزای ناچیزی رو هم که داره نمیدونه

  2. ممنون از این پست خوب
    معافیت مالیاتی نداره؟

    آناهیتا: درود؛ سپاسگزارم تشریف آوردید؛ معافیت مالیاتی ندارد چون کارفرما زیر نظر بهزیستی نیست و فقط کارمندانش از بهزیستی انتخاب شده

  3. tablu said

    تا نباشد چيزكي مردم نگويند چيزها!
    آنا جون باور نكن كه بد كلاهي سرت مي ره!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

