سهمیه بندی استفاده از اینترنت

پس از سهمیه بندی بنزین و به مدت کوتاهی سهمیه بندی ازدواج موقت!! نوبت به سهمیه بندی استفاده از اینترنت رسید.

من دو خط ADSL داشتم، یکی توی خانه که اصفهان است و یکی هم در خوابگاه دانشگاه (البته کاملا شخصی است) یعنی من در هر دو صورت به راحتی به اینترنت دسترسی دارم. البته جنبه سرعت و پهنای باند بماند!

امروز از طرف شرکتی که پهنای باند برای خوابگاهم گرفتم با من تماس گرفتند. به هیچ عنوان فکر نمی کردم که قرار بر اینه که پورت از من گرفته شود!

 

مکالمه ما:

 

– من: بفرمائید؟

– شرکت: سلام خانم دانشور

(من زود شناختمشون) – من: سلام جناب … خوب هستید؟ ببخشید این چند هفته امتحان و مشغله زندگی! وقتی نگذاشت برای پرداخت بدهی

– شرکت: اختیار دارید، برای این موضوع تماس نگرفته ام. خواستم بگم می تونید تا 15 روز پورتتون را به ما بدهید؟

– من: من فردا پس فردا دوباره میام، احتیاج دارم. مگه اتفاقی افتاده؟

– شرکت: نه، ما پورت کم آوردیم. یک شرکت هم هست که خیلی عجله داره که تا اول مهر بهشون خط بدیم.

– من: آخه من هم احتیاج دارم، فرمودید تا کی؟

– شرکت: 15 روز، اگر این لطف را بکنید ما 15 روز بهتون پهنای باند مجانی میدیم!

– من: آخه مساله این نیست، بازم بابت دیرکردم معذرت میخوام.

– شرکت: شما بزرگوارید، ما به شما اطمینان داریم، عرض من فقط در مورد پورت هست. اگر لطف کنید تا 15 روز به ما اجازه تعدیل پورت را بدید ممنون میشم.

– من: چی بگم! چون شما احتیاج دارید من هم قبول می کنم.

– شرکت: خیلی ممنون. انشاالله کی ببینمتون؟

– من: من سی و یکم برمی گردم و سعی می کنم تا قبل از افطار بیام شرکت

– شرکت: بازم ممنونم، ببخشید مزاحم شدم. با من امری ندارید؟

– من: عرضی ندارم، خدانگهدار

 

 

هرچند تفاوت بین ADSL ایرانی! و اتصال تلفنی خیلی کم است اما برام خیلی سخته دوباره برگردم به همون وضع اولیه! من که نمی تونم با تلفن همیشه رو خط باشم. اینطور که بوش میاد استفادم از اینترنت با توسل به زور داره کمتر میشه. حالا که اینطور شد تعداد نوشته هام رو دوبرابر می کنم!

4 دیدگاه »

  1. فراموش نمی کنیم سقراط زمانه بر ایران اسلامی هاله وار نور افشانی می کند!!
    و این برای امت اسلام کافی است !

  2. ayyoob110 said

    آخه خدا رو خوش نمیومد ما از دیال آپ گازوئیلی استفاده کنیم و شما دو تا ADSL داشته باشید! (گرچه به قول خود شما نمیشه اسمشو گذاشت پر سرعت)

  3. فکر نمی کنم این قدر دیگه قضیه سیاه باشه! خود من سه تا خط دارم، یکی خونه، یکی دفتر، یکی هم خونه مادرم، همه هم از یک شرکت هستن، یعنی گاهی وقت ها فقط یکیشون رو تمدید می کنم تا با یوزر همون یکی، هر جا رفتم کار کنم. فکر کنم این شرکته واقعا مشکل داشته!

  4. سلام آناهيتا،
    بهت تبريك مي گم كه طعم اينترنت تقريبا خوشمزه رو درك كردي و تسليت كه قراره دوباره برگردي و با كارت هوشمند ازش استفاده كني!
    اينترنت خوش سرعت خوبه، اما معتاد نشدن بهش دشواره. اين دنياي مجازي جذاب اونقدر آدم رو ميخكوب مي كنه پاي خودش كه از خيلي از كارها و سرگرمي هاي آفلاين زندگي غافل مي شي و فقط وقتي به خودت مياي كه دوباره از دستش بدي! من هم مدتها بود اينترنت بيسيم داشتم، سرعتش از ADSL بيشتر بود حتي و خيلي ازش راضي بودم. الان تقريبا 4 ماهه كه آنتن رو بردم پس دادم. كمتر آنلاين هستم، در عوض بيشتر آفلاينم! (رابطه عكس بين اين دو تاست 😀 )
    راستي تو در چه مرحله اي هستي الان كه در خوابگاه به سر مي بري؟ كارشناسي ارشد يا كارشناسي؟

    آناهیتا: درود بیستارجان؛ اینو میگم چون شما با ناشناس بودنتان! به این موارد اشاره کردید. کارشناسی هستم. فکر هم می کنم سنم را زیاد بالا بردید!! 😀 – شاید جشن مهرگان معلوم بشه!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه