تو مایه های وبلاگنویسی!

بالآخره بازی های وبلاگی یقه مارا هم گرفت!

چون موضوع، موضوع جالب و مفهومی بود من هم در موردش می نویسم.

پریساجان و آقا بابک در اینجا و اینجا در مورد نکات وبلاگ نویسی نوشتند و من را هم به بازی خودشان دعوت کردند.

روش کار به این صورت است که شما با دعوت یکی از دوستانتان وارد بازی می شوید. چند مورد از نکاتی را که به نظرتان برای وبلاگ نویسی خوب است و ممکن است به درد دیگران بخورد را می نویسید و در پایان از چند دوست دیگر دعوت می کنید تا تجربیاتشان را به همین صورت به اشتراک گذارند.

 

این هم نوشته من:

پست های بسیاری در وبلاگ های مختلف خوانده ام که اطلاعات و نکات خوبی در رابطه با وبلاگ نویسی نوشته اند. هرچند همیشه سعی می کنم نگاهی به آنها داشته باشم اما در تجربیات خودم به نکاتی رسیدم که یا گفته نشده اند و یا کمتر در مورد آنها صحبت شده. دو مورد از آنها را در زیر می نویسم:

نخست: رسیدن به قله آسان، اما ماندن…

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که ممکن است در چند ماه یا حتی چند هفته آمار بالایی به دست آورید اما باید برنامه ای داشته باشید که این موفقیت ادامه داشته باشد. یعنی ماندن شما در لیست برترین ها بستگی به پشتکار خودتان دارد.

دوم: آنچه می خواهی را نگو…!!

هیچ لزومی نمی بینم چیزی که دوست دارم بیان کنم را به همان صورت بنویسم. یعنی ممکن است کاملا بر خلاف تفکراتم بنویسم! دلیل؟ در مواقعی (معمولا اجتماعی-سیاسی) می توان نوشته را طوری جهت دهی کرد که نتیجه گیری ها را در قسمت نظرات ببینیم. یعنی من متنی را آماده کرده ام که نظرات خودم نیست ،حتی بر خلاف آن است، اما طوری نوشته شده که نظرات بازدیدکنندگان همسو با نظرات من خواهد بود. نمایش نظرات کاربران در زیر مطالب در وبلاگ های وردپرس هم کمک زیادی برای این موضوع خواهد بود.

تذکر: استفاده از تکنیک دوم احتیاج به دقت بیشتری دارد؛ حتی ممکن است با استفاده نادرست اعتبار شما خدشه دار شود.

 

این دو نکته از نکات دیگری که در ذهنم بود و کمتر به آنها توجه شده بود زیباتر و پرمغزتر بود. پس نکات دیگر به عهده بازدیدکنندگان!

چون دوست ندارم کسی بدون تمایل و فقط به خاطر دعوت من وارد بازی شود، بازی را اینگونه ادامه می دهم:

از خوانندگان وبلاگ نویس و بچه هایی که وبلاگ دارند و دوست دارند در این بازی شرکت کنند دعوت می کنم نام و آدرس وبلاگشان را در نظرات ثبت کنند تا من در لیست دعوت شدگان قرار دهم. (حتی وبلاگرهایی که آشنایی با هم نداریم)

پس من هم از وبلاگرهای گرامی که در زیر نام می برم دعوت می کنم نکات، ترفندها و فوت و فن های وبلاگ نویسی که آموخته و تجربه نموده اند را برای استفاده دیگران بنویسند:

 

 

4 دیدگاه »

  1. مسعود said

    از این مطلب خیلی خوشم اومد و همین طور زنجیر وار رفتم اونجا و اونجایی که لینک دادی 🙂 اونجا ها هم مطالبی بود و لینک به اونجا های دیگه 🙂 در کل اطلاعات جالبی بدست آوردم البته خودم در حال حاضر فرصت شرکت تو همچین فعالیتهایی رو ندارم
    من بازیکن وبلاگی نیستم ولی بازیکنانش رو دوست دارم 🙂
    ممنون از اطلاعاتی که دادی

  2. جالب بود ، به مورد دوم من سياست وبلاگ نويسي مي‌گويم، استفاده عمومي از اين سياست صلاح نيست اما گاهي لازم است.
    موفق و پايدار باشيد.

  3. محمد said

    در تائید نظر مجازاتگر بگم که نگه داشتن مخاطب به روش دوم را پسندیده نمی‌دانم. می‌شود به جای اینکه به خود و مخاطب دروغ بگی، اصلا در آن مورد ننویسی! این روش سلامت کار را به خطر می‌اندازد.

  4. سلام خانم دانشور
    جسارتا باید خدمتتون عرض کنم نمی دونم منظورتون از نکته ی دوم چه بود
    اما من که لزوم این کار را نفهمیدم و تنها نوعی خود سانسوری برداشت کردم !
    من هم به دعوت بابک عزیز تجرابم را در امر وبلاگ نویسی نگاشتم!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

