موزیک هایی که گوش دادم و عکس هایی که دیدم!

امروز حوصله کاری نداشتم.

نه کتاب خواندن، نه نوشتن و نه کار دیگه.

نمازم رو خونده بودم و اتاقم هم بر خلاف همیشه مرتب بود!

کامپوترم را روشن کردم و برنامه مدیاپلیر را باز کردم و از قسمت لایبرری یک موزیک انتخاب کردم که بعد از تمام شدن آهنگ های دیگه رو هم پخش کنه؛ همینطور که موزیک گوش می دادم عکس هایی که توی سیستم داشتم را هم باز کردم.

اولین عکسی که دیدم عکس 3 تا دختر کوچولوی ناز و خوشگل ایرانی بود که فیگور خنده داری جلوی دوربین گرفته بودند.

یاد دوران بچگی خودم افتادم؛ عجب شیطونیایی می کردیم! شیطون ترین بچه توی آشناها و فامیل من بودم.

کنار این عکس یه عکس دیگه از 2 تا دختر کوچولو هم بود ، فکر کنم یکی از فیلم های ایرانی بوده

چقدر دوستداشتنیند.

عکس بعدی برمی گرده به سال های یکم دورتر، دورانی که با الان تفاوت های زیادی داشت؛ یعنی دوران قبل از انقلاب.

چندتا بچه در حال بازی بسکتبالند، بازی که اگه الان از چند کودک بپرسید بیشترشون نمی دونند که چطوری بازیش می کنند.

با حسرت از این عکس هم خداحافظی کردم و رسیدم به عکسی از یک دانشجو و استادش در یک دانشگاه که این عکس هم مربوط به قبل از انقلاب میشه

استادی که با دقت در حال توضیح دادن درس و مطالب آموزشیست. واقعا عکس قشنگی بود.

بزارید برم سراغ عکس های جدیدتر.

چند تا عکس از بی بی سی گرفته بودم مربوط به فوتبال بانوان بین تیم پاکستان و افغانستان

عکس های جالبی بودند. شادی واقعی بین بازیکنان افغانستان بعد پیروزی را ببینید.

چیزی که برای من جالبه دیدگاهیه که اکثرا نسبت به همسایه های شرقی داریم. یعنی زنانی با لباس های خاص که حتی صورتشون هم دیده نمیشه! ولی توی این 2 تا عکس خیلی راحت میشه فهمید که چقدر بازیکنان دو تیم آزاد هستند حتی برای اینکه نوع پوشش شون را خودشون انتخاب کنند. عکس اول را ببینید. 4 بازیکن با شلوار ورزشی اند و یکی از اون ها شورت ورزشی پوشیده. همه پیراهن آستین کوتاه پوشیدند. الان عکس دوم را ببینید. دلیلی ندارد کسی که از نظر مذهبی کمی سرسخت تره ورزش نکنه؛ توی این عکس هم میشه دید چندتا از بازیکنان افغانستان دستمال سر بستند و عکس زیر را هم ببینید که یکی از بازیکنان با روسری وارد میدان شده.

بریم سراغ بازیکنای خودمون!

دو عکس پایین از تیم ملی فوتبال بانوان ایران را ببینید و با همسایگان عقب افتاده و بدبخت (به قول خودمون!) مقایسه کنید:

زره جالبی پوشیدن مگه نه!؟ می دونید چرا این حرف را زدم؟ عکس دوم را ببینید. هر لباسی را اینطور بکشید یا پاره میشه یا یه جایی از بدنش دیده میشه.

راستی احمدی نژاد قرار بود اجازه حضور ماهارو هم به ورزشگاه صادر کنه؟ پس چی شد؟ یعنی فقط هر 4 سال یه بار می تونیم مثل این خانم بریم فرنگستان تا دو سه تا باخت تیم ملی رو ببینیم و برگردیم؟ تازه اگه جام جهانی رفته باشه!

هیچ حرفی برای این مقایسه نمی مونه! عکس های قبلی نه مال تیم های اروپایی بود و نه مال کشورهای غیر اسلامی.

بریم سراغ عکس بعدی؛

اوه اوه عجب چیزی هم اومد! با این همه سختگیریها که یه کوچولوشو دیدید فکر نمی کردم اعتراضی از طرف آقایان محافظه کار و تندرو بشه ولی مثل اینکه شده!

این عکس اسکن شده یک هفته نامه بود که بین نمازگذاران نماز جمعه پخش میشه (ماشاالله بودجه! رنگی هم چاپ شده)

نوشته ها به خوبی پیام رو می رسونند؛ پس من در موردش چیزی نمی گم.

موزیک هم الان عوض شد و روی آهنگ «نامه ای به رئیس جمهور» از بهرام رفت. به به! دکتر هم اول این موزیک دارند تبلیغات انتخاباتی انجام می دهند: «واقعا مشکل جوونای ما شکل موی بچه های ماست؟! چرا مردم را اینقدر کوچیک می کنیم؟!»

حالا که اینطور شد بریم سراغ عکس های مبارزه با بدحجابی. اما قبل از اون این عکس را ببینید:

این عکس در حین انتخابات توی یکی از مراکز رای ریزی گرفته شده. همون دوره بود که رسانه ملی! دادو بیداد راه انداخته بود که: «مردم همیشه در صحنه ایران مانند همیشه از دولت جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند و اینبار با لباس های میهمانی در رای ریزی شرکت کردند و مشت محکم دیگری به دهان امریکای جهان خوار و دشمنان ایران زدند!»

چند ماه بعد . . .

مبارزه با بدحجابی شروع شد!

اما به نظر شما عکس های زیر بدحجابند؟ اصلا حجاب یعنی چه؟ با چه معیاری سنجیده میشه؟

حالا به معنی حرف دکتر قبل از انتخابات پی بردم که می گفت: «واقعا چرا مردم رو اینقدر کوچیک می کنیم؟ چرا مردم رو دست کم میگیریم؟ یعنی مشکل کشور ما اینه که مثلا فلان دختر ما فلان لباسو پوشید؟ یعنی مشکل کشور ما اینه؟ یعنی مشکل مردم ما اینه؟!»

(توضیح: عکس اول مربوط به برخورد با بدحجابان در اردبیل است.)

مثل اینکه زمان رسیدن به موقعیت عکس زیر هم داره میرسه:

برای رسیدن به موقعیت بالا گاهی پلیس مجبور میشد عکس العمل های اینچنینی هم انجام دهد:

 

این هم از وضعیت دختران و زنان ایرانی

البته منظورم این نیست که مردای ایرانی مشکلی ندارند، حتی داخل عکس های به اصطلاح مبارزه با بدحجابی عکس یک آقا پسر هم بود که داشتند ارشاد می شدند، احتمالا به خاطر پوشیدن رنگ روشن!

 

پ.ن: گالری عکسم خیلی به هم ریختست برای همین عکس هارو نمی دونم از کجا آوردم! البته معمولا با دوستام عکس هارو به اشتراک میزاریم یا از خبرگذاری ها عکس تهیه می کنم و چند عکس هم از طریق سایت بالاترین پیدا کردم. از همه عکاسان و تهیه کنندگان عکس ها هم ممنونم.

 

شادآزاد باشید.

32 دیدگاه »

  1. محمد said

    جالب بود. با این همه عکس می‌شد یه فیلم سینمایی درست کرد!

    آناهیتا: سینما؟ کم کم وارد ساخت فیلم هم باید بشیم! مگه چی از مسعود ده نمکی کم داریم!؟

  2. مسعود said

    به قول چشم غمگین وصادق زن و شوهر وبلاک نویس:

    قبلا دورادور می شنیدیم می گفتیم : عیب نداره حتما چیزی هست و ما خبر نداریم یا اینکه یه چی می دونن دیگه.

    منم فعلا اینجوریم!

    همیشه روشن پوشیدم و راحت از کنار گشت های ارشاد رد شدم و اتفاقی نیوفتاده یا تو اسیت های بازرسی شبانه هیچ وقت متوقف نشدم

    نمیدونم چرا این شتر دم خونه بعضیا میخوابه

  3. يه‌دوست said

    (نقل قول) مى‌شود، مى‌توانيم….!

  4. فرهاد said

    سلام
    به قدری این مطلب در موضوعات متفاوت هست که نظر دادن سخته ولی جالب بود !
    من آدرس شما رو از وبلاگ آقای مزیدی برداشتم
    خوشحال میشم یه سری هم به من بزنین

  5. soboone said

    سلام حتماً به وبلاگ من سر بزن لطفاً
    http://soboone.wordpress.com

  6. sepano said

    سلام
    عکسای جالبی بود.

    خیلی لذت بردم.

    حالا منم میخام براتون یه لینک بزارم که مربوط می شه به یه سایت که توش کلی عکس باکیفیت هست.

    مخصوصا برای اونایی که تا به حال عکسی بالای یکی دُ مِگ ندیدن و اصلا عکسی با 120 مِگ حجم تو مخیلشون هم نمیگنجه توسیه میکنم یه سری به این لینک بزنن.:

    Unlimited Royalty Free Photos

    اگر ثبت نام کنید سایت به شما اجازه میده یکی از عکساشُ دانلود کنین.

    آناهیتا: تشکر

  7. parissa said

    خيلي جالب بود . عكس دختراي كوچولو كه واقعا انرژي ميده به آدم .
    و با ديدن دختراي افغاني من كه خيلي تعجب كردم !
    اوا ! به اون پسره ديگه چرا گير دادن ؟؟!؟؟!!!!؟؟!؟!؟
    آخ آخ خانومه كه ديگه حجاب داره ! آخي طفلي بچه اش !
    و اون جمله اي كه از احمدي نژادِ قبل از انتخابات يادي كرديد . بايد همه متاسف باشيم !

    آناهیتا: پریساجان ممنونم از اینکه با دقت مطالعه کردید و عکس ها را دیدید.

  8. takpesar said

    غمناک بود…دلم واقعا گرفت..مخصوصا که من بدجور با این طرح مشکل دارم سر و وضعم شده مثل عقب مونده ها بازم می ترسم برم از جلوشون رد بشم..آخه دیدم به ساده تر از من گیر دادن!

  9. pooya said

    احسنت به شما!مطلب بسیار جالبی بود.بین این همه وبلاگ الکی از وبلاگ شما خوشم آمد.پایدار باشید…

    آناهیتا: نظر لطف شماست؛ مرسی وقت گذاشتید

  10. modir said

    4 تا عكس اول واقعا جالب بود .
    شما از كجا فهميديد كه به اون پسره بخاطر نوع پوشش گير دادن . اين فقط يه عكس چيزي رو نمي شه ازش برداشت كرد .

    آناهیتا: مرسی مدیر عزیز برای نظر؛ عکس های مربوط به بدحجابی را از خبرگزاری های مختلف گرفتم و شکی به جعلی بودن ندارم، اگر لینک صفحه اصلی را پیدا کردم حتما قرار خواهم داد.

  11. مطلب بسیار جالب و منطقی بود.من امیدوارم که بحث حقوق و آزادی زنان ایران در سطح گسترده تری مطرح شود. ضمنا از خواندن وبلاگ (پرگاس) که لینکش در وبلاگم است غافل نشوید . آیدا از جمله زنهایی است که به همراه دوستانش برای حقوق زنان و کودکان ایران مباره می کند.

  12. shahram said

    salam,bare avalame ke neveshtehatono mekhonamghashangan beheton tabrik megam,, vali age betonid dar abade gostardetar be masaele asasitar ham metonin bepardazin

    آناهیتا: ممنونم که وقت گذاشتید؛ سعی می کنم نگاه کلی تری نسبت به قضایا داشته باشم و به دیگر مسائل هم بپردازم.

  13. myminimals said

    دوست عزیز ماچوب حماقت های خودمونو می خوریم.مقصر هیچ کس نیست

  14. حمید رضا said

    سلام
    آناهیتا جان عکس مطلب جالبی بود و کلی لذت بردم تو این نصفه شبی،البته عکس ها رو که قبلا دیده بودم .
    به نظرم ما هرچی میکشیم حقمونه و نباید گلگی کنیم ،امیدوارم تو هم شاد و آزاد باشی.

  15. ayyoob110 said

    چنتا از عکسها دل آدمو به درد میارن! چه کار میشه کرد؟ به جز اظهار تاسف

  16. […] موزیک هایی که گوش دادم و عکس هایی که دیدم! امروز حوصله کاری نداشتم. نه کتاب خواندن، نه نوشتن و نه کار دیگه. نم […] […]

  17. سلام آناهیتا جان

    جواب سوال اولت : جسیکا سیمپسون خواننده است ولی تازگی ها وارد عالم سینما و فیلم شده که الان اسم فیلمش خاطرم نیست

    جواب سوال دومت : والله (حاجاقایی) نمی دونم میدن یا نمی دن ولی من کاری کردم که ضرر نکنم یعنی فقط دارم زیر مجموعه جمع می کنم تا در مسابقه اول بشم و یک 300000 هزار تومانی بزنم به جیب > فعلا سومم و 120000 هزار تومان

    ولی واقعا زیر مجموع گرفتن سخته

    من بازدیدم روزانه 12000 هزار هست که می تونم با کمک وبلاگم زیر مجموعه بگیری

    سوالی بود در خدمت دختر ایرانی > آناهیتا جان

    بدرودش

    آناهیتا: ممنونم امیرجان؛ البته با این تعداد بازدید کمی هم باید به فکر بازدیدکنندگان باشید، ممکنه کسی از طریق سایت شما به عضویت وب سایت مورد نظر دربیاد و زحمت هم بکشد و اخرش هیچ!

  18. soboone said

    راجع به معتاد شدن اینترنتی و تست هایی برای امتحان آن نوشته ام

  19. UnderLine said

    این گشت ارشاد نبود ما جوونا با چی سرگرم میشدیم ؟ :d

  20. kptools said

    کاملا با صحبت های شما در این پست موافقم و برای این اقدامات متاسفم.
    به وبلاگ من هم سر بزن. یک پست جنجالی نوشته ام. با عنوان» قیافه مایکروسافت به استاندارد می خوره ؟!»

  21. بابک said

    سلام آناهیتا
    مجموعه جالبی بود
    عکسای دیدنی و عبرت آموز که فقط کافیه یکم فکر کنیم تا ببینیم که تو چه وضعی گرفتاریم!

  22. اول اینکه عکس اول بسیار جالب بود.
    دوم اینکه هروقت اسم احمدی نژاد وسط می‌آید اعصابم خورد می‌شود جون فیلم سخنرانی قبل از انتخابات را دارم و صدبار دیده ام.
    سوم اینکه در کل مطلب کاملی بود و از تمام آن مستفیض شدیم.
    چهارم اینکه با «زیر خط آی تی» هم موافقم. این گشت ارشاد برای خیلی دوستان چکم «سوژه» پیدا کرده است.
    پنجم اینکه همیشه از این مطلب مفید و خواندنی بنویسیدو موفق باشید.

  23. LILI said

    این عکس ها تقدیم به کسایی که دقت نکردن و به این ابله کم شعور رای دادن!!!!!!! دفعه بعدی بیشتر دقت کنید.

  24. بابک said

    سلام
    یک سئوال؟
    امروز آمار وبلاگ کلا قاطی کرده و یهویی کلی آمار زیاد شده
    من که هر روز تقریبا 70 یا 80 تا بازدید کننده داشتم امروز شده 1840تا. وردپرس قاطی کرده؟ مال شما هم اینجوریه؟

    آناهیتا: آمار وبلاگ من که صحیح هست، احتمال داره لینک شما در سایت های پر بازدید مثل بالاترین اضافه شده؟

  25. grayidea said

    عكسها عاليست دوست من ى! شاد باشي !

  26. khak313 said

    خوشگل من این عکسای آخری مربوط به یک تصادفه نه اون طرح در انتخاب عکس به منبعش حساس باشینچون ارزش کارتون رو کم می کنه.

    آناهیتا: ممنونم به خاطر حساسیت شما روی منابع؛ من می تونم ویدئو این عکس ها را هم برای شما ارسال کنم. در مورد منابع اطمینان کامل دارم.

  27. saEd_h200x said

    baba inghade tondravi khooob nist,,vali khob rajebe inke baiad meyaraEdaghighi baraye barkhord tarif beshe kamelan movafegham.dar zemn 2khtaraha ham baiad bian varzeshgah!

  28. شبنم برارش said

    عالی بود برام میل بذار دوست دارم بوس بوس

  29. هلیا فخاری said

    سلام من دختر خاله ی مهدی سلوکیم خیلی عکسات قشنگه دوست دارم فدات شم
    مطالبو بیشتر کن بای

  30. عالی بود … حرف نداشت … مخصوصا عکس ها .

  31. hossein said

    عکسا خوب وتوضیحاتتون بهتر …
    موفق باشید

  32. کیانا said

    وبلاگ زیبایی دارید موفق و پیروز باشید وقت کردید به من هم سری بزنید زیاد هم فکر این چیزها را نکنید به امید روزی که همه چیز درست بشه.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

