فینگلیش به فارسی و دیکشنری آنلاین

در این پست قرار هست لینک چندین دیکشنری آنلاین و مترجم آنلاین را قرار دهم. دیکشنری های مختلف با کارایی مختلف.

اما قبل از آن یک سوال که شاید ربطی هم به موضوع نداشته باشد: در سیستم آموزشی ایران به زبان انگلیسی، زبان خارجه گفته می شود، اما در مورد زبان عربی اینطور نیست. چرا؟

سعی کرده ام لینک ها مختلف و جالب باشد مثلا دیکشنری فارسی به مازندرانی هم در لیست وجود دارد.

ابتدا برویم سراغ دوستانی که عاشق فینگلیش نوشتن هستند. من همیشه جایی ببینم کسی فینگلیش می نویسد سعی می کنم ترغیبشان کنم به فارسی نوشتن اما هنوز ایرانیانی هستند که بود و نبود خط زیبای فارسی برایشان اهمیتی ندارد. فکر کنم بهترین روش برای این تنبل ها استفاده از برنامه های تبدیل فینگلیش به فارسی است. نسخه آنلاین یکی از نرم افزارهای رایگان فینگلیش به فارسی را می توانید اینجا ببینید. برای تست متنی را در آن تبدیل کردم که خوب جواب داد و کارایی آن هم قابل قبول است. اما اگر زیاد در اینترنت نیستید و استفاده شما بیشتر آفلاین خواهد بود توصیه می کنم این برنامه ها را دانلود کنید:

دانلود برنامه نخست تبدیل فینگلیش به فارسی

دانلود برنامه دوم تبدیل فینگلیش به فارسی

 

خوب! یکی از نرم افزارهایی که کاربرد زیادی برای مایی که همه زبانمان را فقط در مدارس و دانشگاه های وابسته به آموزش و پرورش یاد گرفته ایم دارد نرم افزارهای ترجمه متون انگلیسی است. البته جیبمان هم برای خرید نرم افزار خوب و پرقدرت خالیست! پس بگردیم به دنبال یک نرم افزار رایگان…

مترجم پارس یکی از نرم افزارهایی است که ترجمه متون انگلیسی (زبان خارجه!) به فارسی را تقریبا خوب انجام می دهد. نگارش های متفاوتی هم از این نرم افزار موجود است که یکی از آنها به صورت رایگان و آنلاین قابل دسترس است. این مترجم متن های شما را در 33 رشته تخصصی از عمومی، کامپیوتر، حسابداری و مهندسی عمران گرفته تا جامعه شناسی، حقوق بین الملل و سیاست ترجمه خواهد کرد. البته کارایی آن (در حالت آنلاین) بسیار ضعیف است اما برای مواقع ضروری استفاده از آن زیاد هم بد نیست! نگارش آنلاین مترجم پارس را اینجا ببینید.

 

نوبتی هم که باشد نوبت دیکشنری های آنلاین است. با یک جست و جوی ساده در موتورهای جست و جو می توانید لیست بسیار عظیمی از دیکشنری های مختلف را بدست آورید. دیکشنری های مورد علاقه من به ترتیب علاقه شخصی اینها هستند:

پالیز: سرعت بسیار خوب، توانایی اعمال تغییرات بر روی جواب ها، و ترجمه فارسی به انگلیسی، انگلیسی به فارسی، فارسی به فارسی، عربی به فارسی، فارسی به عربی، انگلیسی به عربی، عربی به انگلیسی، و آلمانی به فارسی / این دیکشنری کلماتی که با کلمه اصلی ارتباط دارند را نیز در نتایج نشان می دهد. فقط یک کلمه: فوق العاده

آریا: سرعت بسیار خوب، توانایی ترجمه فارسی به انگلیسی، انگلیسی به فارسی و انگلیسی به انگلیسی (در معرفی این سایت توانایی تلفظ کلمات انگلیسی نیز آمده ولی من چیزی ندیدم)

فارسی123: سرعت خوب، انگلیسی به فارسی، فارسی به انگلیسی، اختصارات دستوری و مثال های کاربردی (جالب بود)، تلفظ کلمات انگلیسی

آنلاین: فارسی به انگلیسی، انگلیسی به فارسی

 

و دیکشنری برای زبان های مختلف:

پارس ست: فارسی، انگلیسی، عربی، اسپانیایی، ایتالیایی و آلمانی

آلمانی: فارسی، آلمانی

 

دیکشنری محلی:

تبرستان: فارسی به مازندرانی و مازندرانی به فارسی

 

شادآزاد باشید

15 دیدگاه »

  1. محمدرضا گفت

    سلام

    خیلی ممنونم که مرتبا به وبلاگ بنده تشریف میاورین و نظر می‌دهید…

    واقعا بابت این همه محبت ممنونم!!!

  2. مسعود گفت

    ممنون به نظر کامل میرسه

    در مورد مترجم پارس من نسخه کاملشو تست کردم راستش زبان عمومی دانشگاهیمونو که اصلا یه چیز دیگه ترجمه کرد

    ولی از مترجم که بگذریم من دیکشنری فانوس دارم و خیلی ازش راضیم

    خوبه که زبان عربی رو تو دانشگاه نداریم تو دبیرستان بدترین نمره هامو تو عربی گرفتم

  3. به طرز معجزه اسایی نیاز مبرمی به این راهنمایی شما دئر این پست داشتیم
    و ممنون

  4. عرفان گفت

    با سلام
    خیلی جالب بود.
    وبلاک خوبی دارید. اولین باری بود که به وبلاگتون سر میزدم ولی مطمعنا دفعه آخرم نیست!
    موفق باشید …

  5. keshvary گفت

    کار جالبیه من که خوشم اومد .

  6. محمد گفت

    ممنون بابت معرفی‌ها!
    دوران دبیرستان همیشه سر کلاس عربی از کلاس شوت می‌شدم بیرون و سر آخر هم یک 14 می‌گرفتم، اما تو دانشگاه ودرس متون، در کمال ناباوری 20 شدم.
    دیکشنری مازنی را هم باید آزمایش کنم، من در مازندران هستم اما متاسفانه زبان مازنی را خوب بلد نیستم، تا 70٪ متوجه می‌شم اما موقع حرف زدن کم میارم!

  7. aramiss گفت

    سلام
    من شما رو لینک کردم
    اگه شما هم مایل هستید لطفا من رو لینک کنید

    وبلاگ آرامیس (وردپرس)

    http://aramiss.wordpress.com

    ممنون

  8. ;Kia Taheri گفت

    سلام. استفاده کردم.
    خوب بود.
    ممنون از نظرت.

  9. از هیچ دیکشنری آنلاینی کمک نمی گیرم اما کلاً مطلب بسیار کامل و جامعی بود.

  10. عجب چیز جالبی رو به ما معرفی کردید. الهی خیر ببینی مادر

  11. بابک گفت

    سلام
    خیلی خوب و مفید بود
    دستتون درد نکنه

  12. کوهیار گفت

    خسته نباشید

  13. کوهیار گفت

    یک باز دیگه هم گفتم
    اگر برای پست ها اسلاگ بذاری
    آدرسشون اینجوری نمیشه

  14. کوهیار گفت

    اسلاگ
    يعي آدرسي كه خودتون براي پست انتخاب مي كنين
    زماني كه دارين مي نويسين يا هنگام ويرايش يه به علاوه هست سمت چپ
    يكي از تنظيمات محسوب ميشه

    آناهیتا: بسیار ممنونم. روی پست جدیدم اجرا کردم.

  15. پیام گفت

    سایت خیلی باهالی است خواهش میکنم از شما مرا از تغیرات سایت اگاه کنید

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

به 28 مشترک دیگر بپیوندید

