خوشبختانه من یک زنم

درود

در این چند وجب وقتی که بند و بساط خودم را جمع کردم و در وردپرس علمشان کردم، به نسبت وبلاگ قبل آمار بازدید ها افزایش پیدا کرده. خوب حق دارم اول اوضاع منطقه را بررسی کنم! اما با اینکه مطالبم کمی با قبل تفاوت داشت و سعی کرده بودم بیشتر آب قاطی مطالب کنم اما با این وجود هنوز هم ایمیل هایی را دریافت می کنم که از اینکه یک زن در زمینه های مختلف حضور داشته باشد و مطلب بنویسد ابراز تعجب (با این علامت ! ) کرده بودند.

اوضاع کنونی ایران یادآوری اولین رمان نویسان زن جهان است! زمانی که زنان برای خوانده شدن مطالب با اسامی مردانه به داستان سرایی می پرداختند.

خوشبختانه اینترنت زمینه ساز تغییرات عمده ای در اطلاع رسانی، هویت شناسی و زمینه های دیگر شده؛ اما با این وجود درصد وبلاگنویسان زن ایرانی با مردان قابل مقایسه نیست. عمده فعالیت دختران و زنان ایرانی وبلاگ نویس را می توان در قرار دادن مطالب دیگران و شعر و غم و عاشقی خلاصه کرد (البته خود من هم از این نقاط شروع کردم.)

اما آیا واقعا وقت آن نشده از این موقعیت استفاده کنیم و خودمان بنویسیم؟ به جای تائید حرف دیگران خودت بنویس تا دیگران تائید کنند.

بلند شو!

می خواهم ببینم که وجودش را داری، می خواهم خواسته هایت را بشنوم.

گفتنی ها بسیار است؛ بگذارید برویم سر اصل مطلب:

از امروز تگ زنان به وبلاگم اضافه شده و هر از چندگاهی مطلبی در خصوص زنان در آن خواهم نوشت.

من یک زنم و این بهترین دلیل برای رساندن خودم به اهدافم است، دوست دارم پیشرفت کنم، حضور داشته باشم، حمایت کنم و حمایت شوم.

 

به وبسایت تغییر برای برابری هم سری بزنید. دوست دارم بتوانم با این سایت نیز همکاری کنم.

در پایان از تمامی دوستانی که نسبت به این حقیر لطف دارند ممنونم، امیدوارم بتوانم جبران کنم.

شاد باشید

آناهیتا

10 دیدگاه »

  1. webgard-f said

    ضمن اینکه با حرفهای شما موافقم،
    باید یه مطلبی رو بگم!
    یکی از مسائلی که باعث میشه خیلی از دخترها با اسامی پسرها مطلب بنویسن،و همه جا هویتشون رو مخفی کنن یا به جای نوشتن مسائل و حرفهای واقعی،شعر و مطلبهای غالبا بدون محتوی بنویسن،اینه که از برخورد هایی که در صورتیکه حرفهای واقعیشون رو بزنن،باهاشون میشه،می ترسن!

  2. درود بر وبگرد عزیز
    من هم با نظر شما موافقم
    چون واقعا این برخوردها و نوع فکر وبلاگنویس برای من هم پیش آمده
    مشکل خانم ها این هست که همیشه نظرات آن عده کم را که ممکن است به دلایل خیلی واهی نظر یا ایمیل ارسال کرده باشند را بیشتر مد نظر قرار می دهند!
    متاسفانه جرات بودن از خانم های ایرانی گرفته شده

  3. رئیسی said

    واقعاً خوشحالم كه ميبينم جامعه وبلاگرهاي ايراني بفكر ساخت محتوا ميافتن و ميخوان از صرف يك خواننده و نقال بودن خارج بشن جاي خيلي اميد داره 🙂

  4. mhmazidi said

    اناهيتاي عزيز:
    مدتي قبل در وبلاگ خورشيد خانم، مقاله‌ای ترجمه شده ديدم كه در ان يكي از روشنفكران زن، به زنان توصيه كرده بود با نوشتن در وبلاگها سعي كنن خودشان را present -از نظر روانشناسي- كنند.اين روش حتي درمانی برای كساني است كه استرسهاي فراوان را تجربه مي‌كنند. فارغ از تمام كاربردهای ديگر وبلاگ‌نويسي ، اين مورد نيز جالب است.
    يك مطلب: البته بايد در وبلاگم كامل توضيح دهم، اما با توجه به دوستان زيادی كه در ياهو 360 داريد بهتر است با شما زودتر در ميان بگذارم.سايتهایی مثل ياهو 360 در حقيقت «شبكه اجتماعی» هستند كه در لابلای امكانات متنوع، امكان وبلاگ‌نويسي را هم مي‌دهند.عمئتا خوانندگان اين مطالب همان دوستان شخص هستند.اما كسي كه مي‌خواهد وبلاگ‌نويسي برای عموم كند بايد از سرويسهاي مختص وبلاگ‌نويسي استفاده كند
    مي‌توان اين را به مقايسه دوربينهای موبايل و دروبين‌های عكاسي تشبيه كرد.

  5. webgard-f said

    در این مورد،من هر کمکی از دستم بر بیاد،حتما انجام میدم!

    ضمنا،
    دقت کردین!
    یه مشکل دیگه هم اینه که خیلی از کارهایی که خانمها انجام میدن،اصلا به نظر نمیاد.
    در صورتیکه اگه همون کار رو یه مرد انجام بده،تو بوق و کرنا می کنن!
    اینم دلیلش اینه که خیلی از مردها(جدا از قومیت و ملیتشون) حاضر نیستن یک زن رو به عنوان فردی با استعدادها و طرز فکر هم سطح یک مرد ببینن!
    همین باعث میشه که یه دختر بچه،از همون موقع که متوجه فرقش با برادرش میشه،خودش ناخودآگاه دنبال محدودیت برای خودش باشه،و بعدا هم از بیان هر طرح و ایده ایی،از ترس اینکه مورد توهین یا تمسخر قرار بگیره،خودداری کنه.

    مثلا این «واقعاً خوشحالم كه ميبينم جامعه وبلاگرهاي ايراني بفكر ساخت محتوا ميافتن و ميخوان از صرف يك خواننده و نقال بودن خارج بشن جاي خيلي اميد داره»

    این دوست عزیز،واقعا وبلاگها و وبسایتهای مختلف و موفقی رو که نویسندشون خانم بوده،و نقال هم نبوده،ندیدن؟

  6. درود
    جناب مزیدی ممنونم از اینکه مطالب را خواندید
    از حمایت های شما از یک تازه وارد هم ممنونم
    من مطالب خورشیدخانم را همیشه دنبال نمی کنم/یعنی هرازچندگاهی به ایشان سر می زنم/سعی می کنم مطلبشان را پیدا کنم و حتما مطالعه کنم
    در مورد 360 یادم میاد نوشته بودم که اصولا یک شبکه اجتماعی هست ولی چون از اوایلی که صفحه 360 را کامل کردم بیشتر روی وبلاگ آن تمرکز داشتم به اشتباه از آن وبلاگ یاد می کنم که بیشتر اشتباه نوشتاری من است تا ندانستن

    بازم ممنونم دکترجان

  7. grayidea said

    اميدوارم موفق باشي زن موفق!

  8. مشكل اينجاست كه شما زن هستيد…

  9. myminimals said

    خوبه.امیدوارم موفق باشی در کارت

  10. رئیسی said

    وبگرد عزيز كمي فكر كن در مورد جمله اي كه گفتم!! من نگفتم خوشحالم از اينكه شما اولين شخصي هستي كه توي جامعه وبلاگرهاي فارسي زبان توليد محتوي ميكني!!! بلكه گفتم «اقعاً خوشحالم كه ميبينم جامعه وبلاگرهاي ايراني بفكر ساخت محتوا ميافتن و ميخوان از صرف يك خواننده و نقال بودن خارج بشن جاي خيلي اميد داره» چون تابحال ما تعداد خيلي كمي داشتيم كه محتوي توليد ميكردن و بقيه اغلب از همونا استفاده ميكردن كه اين روند كم كم داره رو به نزول ميذاره و توليد محتوي رايج ميشه! ضمناً بنده اصلاً بحث مذكر يا مونث (آقا يا خانم) بودن نويسنده رو توي اين جمله وارد نكردم كه شما به اين موضوع ايراد گرفتي! خوشحال شدم كه انتقاد كردين ولي بيشتر خوشحال ميشم اگه سعي كنين بعد از خوندن مطلب كمي هم روش فكر كنين!!!!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

